Mediassa on käsitelty viime aikoina sitä, että suomalaiset käyvät aiempaa vähemmän keikoilla. Samaan aikaan, kun aktiivisten kävijöiden määrä on vähentynyt, keikkojen määrä on lisääntynyt. Helsingissä keikoista on jopa ylitarjontaa.
Erityisesti nuoret kuluttavat musiikkia muulla tavalla kuin käymällä keikoilla. Ylen mukaan Marko Nuutinen (Suomen ohjelmatoimistot ja agentit ry) pitääkin nykyään älypuhelimia ja nettiä live-keikkojen kilpailijoina, sillä nuoriso kuuntelee musiikin sieltä.
Keikkojen merkitys artistien tulonlähteenä on kasvanut, koska levyjen myynti on laskenut. Mikä siis neuvoksi, kun myös kävijämäärät ovat laskeneet? Miten nuoret saadaan löytämään live-musiikin hienous? Pitääkö tässä alkaa kehitellä virtuaalikeikkoja? Ja tehdä visuaalisia albumeja Beyoncén jalanjäljissä?
Virtuaalikeikkailu kuulostaa kehittämisen arvoiselta. Mitä itse pidät linkittämästäsi Beyoncén videosta?
VastaaPoistaItse jäin koukkuun Beyoncén ideaan visuaalisesta albumista ja katsoin kaikki aiheesta löytyvät videot läpi. Siinä on lahjakas nainen niin musiikin kuin bisneksenkin puolesta.
VastaaPoista